Pranje glave

.

Nedavno smo na kopalniško polico, ki je že sicer prenatrpana s plastenkami, lončki in tubami, nekako uspeli vriniti še eno plastično posodo. Na njej piše pure shampoo (čist/pravi šampon)! To je pritegnilo mojo pozornost. Zato sem se lotil branja. Najprej tega, da

UČINKOVITO ODPRAVLJA

PRHLJAJ IN GLOBINSKO OČISTI

IZVLEČEK LIMETE

Ne vem, zakaj bi moral moj šampon globinsko čistiti izvleček limete, saj sem ga kupil za čiščenje domačih glav. Prav tako mi ni jasno, kje bo našel ta izvleček, da ga globinsko očisti. Doma ga nimamo!

Bistvo tega pravega šampona je na hrbtni strani povzeto v dveh točkah;

1. Učinkovit nadzor prhljaja (spredaj piše, da je proti prhljaju, se pravi da naj bi ga odpravil!) naj bi zagotavljale inovativne aktivne sestavine. Inovativna sta lahko kemik, ki je sestavil recepturo za šampon in tržnik, ki je zložil frazeologijo za nalepki, a njiju v plastenki nisem našel.

2. Čist in svež občutek – od pravega šampona bi pričakoval pravo čistočo, ne le občutka čistoče!

Na podoben način bi se lahko spotaknil ob skoraj vsako vrstico, a jih bom raje preskočil in se pomudil pri naslednji polkrepko zapisani trditvi:

Dermatološko je dokazano, da koža izdelek dobro prenaša. Ne ga srat!? Se mi je zdelo, da je to samoumevno. Je v hiperregulirani evropski zvezi sploh dovoljeno med običajno kozmetiko umestiti šampon, ki močno draži kožo, povzroča vnetje srednjega ušesa in povečuje tveganje veneričnih obolenj?

Kje je pa dermatološki dokaz o učinkovitosti odpravljanja/nadzora prhljaja? Saj to je glavna poanta, da sem kupil ta šampon. To je obljuba s prednje strani! Če kupim strup za podgane, me tudi na hrbtni strani zanima dokaz o njegovi učinkovitosti, ne pa trditev o ornitološkem dokazu, da ga kanarčki in skobčevke dobro prenašajo.

Ko sem prebral vse, kar piše na tej plastenki z znano blagovno znamko, sem se s prebujeno zvedavostjo posvetil širšemu (ne pa vsemu) šamponskemu opusu v kopalnici. Še drugi znani blagovni znamki, ki naj bi že z imenom jamčila, da je tako v flaški kot tudi na njej najti koncentrat silnega znanja slovite korporacije.

Ta korporacija je slovenskemu jeziku odmerila prostor samo na zadnji strani plastenke. Na sprednji se čisto na vrhu bohoti poudarjen napis NEW DESIGN. Mater, a res?! Thanks for letting me know. Hvala, ker ste me opozorili. Sploh ne bi opazil. Zdaj je seveda vse drugače, vse boljše.

Tudi ta šampon je proti prhljaju, za vsakodnevno nego, za normalne lase. Sprašujem se, kako je možno, da ima človek prhljaj, a kljub temu normalne lase. Vzemimo primer človeka z mastnimi lasmi. Ta maščoba najbrž ne leze iz mrtvih las, ampak iz živega lasišča. Torej gre za normalne lase, ki se nenormalno mastijo zaradi nenormalno mastnega lasišča. Torej rabi šampon za mastno lasišče oziroma v primeru prhljaja šampon za lasišče s prhljajem. Prosim, naj me kdo popravi, če živim v zablodi.

Tretji šampon ima obleko trgovske blagovne znamke, zato bi morala biti pričakovanja kupca sorazmerna z nižjim ugledom in nižjo ceno. Tudi kar zadeva jezik. Ta je na prvi strani izključno visok;

VERBESSERTE REZEPTUR

OHNE SILIKONE

ANTI-SCHUPPEN SHAMPOO

Ginko

bei Schuppen

Kopfhaut regulierend

Če prav razumem, so recepturo izboljšali z odvzemom silikonov. To mi zveni nekako homeopatsko – redčenje učinkovin do skrajnosti, ko vse skupaj postane najbolj učinkovito! Kaj vem, mogoče bomo čez kakšnih dvajset let med sestavinami našli le še AQUA ter možne sledi orehov, lupinastega sadja, dišav in peščice kemijskih spojin.

Morda pa so silikone prej vmešavali v šampone, ne da bi dobro vedeli čemu. Ali pa so vedeli čemu, a tega tržno niso dovolj selekcionirali. Ali pa so čisto dobro selekcionirali, niso pa dobro poznali vseh njihovih učinkov. Ali pa za vse učinke niso vedele ustrezne oblasti, zdaj pa vedo.

Globok vtis naredi tudi implicirana trditev, da je šampon proti prhljaju, ki ga velja uporabiti, če imate prhljaj. Res lucidno!

Kakorkoli že, na zadnji strani je neugledna bela nalepka, na kateri v slovenščini dvakrat piše, da ta šampon nežno odstrani prhljaj in zaključi: “Posebno blaga formula brez silikonov“. Tudi za ta šampon je menda dermatološko potrjeno, da ga koža dobro prenaša. Kako učinkovito s svojo blagostjo zatre nadležni prhljaj ni dokazano v nobenem jeziku.

Vidite, ljudje bi morali tudi v kopalnicah brati več in bolj pozorno. Ni prav, da to početje omejujemo na dnevni in delovni prostor, spalnico in (kar priznajte) domače stranišče. Zaradi tega prezremo goro zanimivega čtiva, ki se kopiči na kopalniških policah.

In otrokom odrekamo nekaj izobrazbe, sebi pa nekaj zabave. Na primer s pojasnilom, kaj pravzaprav je učinkovina urea, ki je posebej navedena na steklenički s čistilno tekočino, ki naj bi z najstniškega obraza v nekaj dneh odpravila prav vse mozolje. Če je najstnik/-ca posebno občutljiv/-a, zna biti učinek razkritja za poscat. 😈

In ostanemo prikrajšani za toliko razmislekov. Na primer, koliko prhljaja se lahko znebim, če si en mesec redno perem glavo s starim dobrim enojezičnim koprivnim šamponom domače Ilirije, ki ga menda še dandanes točijo v enake plastenke kot pred tridesetimi leti? Ko smo v prejšnjem tisočletju imeli doma zgolj takšnega, zanesljivo nisem imel nobenih težav s prhljajem. 😉

Koprivni šampon

Advertisements

One Response to Pranje glave

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: